Thin Lizzy - The Boys are back in town


THIN LIZZY – THE BOYS ARE BACK IN TOWN









Με αφορμή την πρόσφατη εμφάνιση των θρυλικών  THIN LIZZY  στις 9 Νοέμβρη στο Gagarin και  ένα χρόνο μετά την πρώτη τους εμφάνιση στην χώρα μας, μια ανασκόπηση στην πλούσια καριέρα τους θα ήταν απαραίτητη προκειμένου να  θυμηθούμε ξανά πως κατάφεραν να γίνουν ένα από τα σημαντικότερα ονόματα του σκληρού ήχου, καταφέρνοντας να επηρεάσουν παράλληλα με την μουσική τους αμέτρητες μπάντες που πίνουν σήμερα νερό στο όνομα τους. 

Μπορεί η ηγετική μορφή και σήμα κατατεθέν της μπάντας Phil Lynnot να μας τραγουδά από ψηλά χρόνια τώρα, αλλά οι εναπομείναντες από την παλαιά φρουρά  Scott Gorham και  Brian Downey καταφέρνουν να κρατούν την φλόγα του group αναμμένη παίζοντας ξανά κομμάτια που έχουν αγαπηθεί ιδιαίτερα και φαίνεται να έχουν λείψει στο κοινό τους.


THE EARLY YEARS

Το ξεκίνημα για τους THIN LIZZY είχε πολλά σκαμπανεβάσματα προτού καταφέρουν να εδραιωθούν για τα καλά στον παγκόσμιο χάρτη της Hard Rock μουσικής σκηνής. Ο Phill Lynnot στο μπάσο και στην φωνή, ο Brian Downey πίσω από τα τύμπανα και ο Eric Bell στην κιθάρα θα αποτελέσουν την πρώτη σύνθεση του συγκροτήματος. Οι τρεις πρώτοι δίσκοι ‘THIN LIZZY’ (1971), ‘SHADES OF A BLUE ORFANAGE’(1972) και’ VAGABONTS OF THE WESTERN WORLD’(1973), δεν θα καταφέρουν να σημειώσουν ιδιαίτερη επιτυχία κυρίως λόγο των Folk χαρακτηριστικών που ήθελε να περάσει στην μπάντα ο Bell, με μεγάλη εξαίρεση βεβαίως το Vagabonts  που περιέχει το πασίγνωστο και πολυδιασκευασμένο  Ιρλανδικό ύμνο  Whiskey in the jar. Η πρώιμη αυτή περίοδος των Lizzy δεν έχει καμία απολύτως σχέση με όσα είχε στο μυαλό του να κάνει ο Lynnot για  να κατακτήσει την κορυφή, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα τον διωγμό του Bell  από την μπάντα το 1973 σε συνδυασμό και με τα προβλήματα που είχε με το αλκοόλ.
ARE YOU READY ? (ENTER GARY MOORE)
Η απόφαση του Lynnot να σκληρύνει κάπως τον ήχο  των Thin Lizzy  είχε ως αποτέλεσμα την επιστράτευση δυο νέων αλλά ιδιαίτερα ταλαντούχων μουσικών για να αναλάβουν τις κιθάρες τον Brian Robertson και τοn Scott Gorham για το τέταρτο album της μπάντας Nightlife.O δίσκος αυτός δεν έτυχε τις καλύτερες κριτικές από κοινό και κριτικούς με μόνο κομμάτι να ξεχωρίζει το Still in love with you όπου έβαλε το χεράκι του ο καλός του φίλος Gary Moore.


THE GOLDEN AGE


Η χημεία της μπάντας δείχνει επιτέλους να  έχει βρεθεί κάτι που φάνηκε και από την τεράστια επιτυχία  που ακολούθησε.Η αρχή έγινε με το μέτριο Street Fighting (1975) οπού φάνηκε ο δρόμος πάνω στον οποίο θα περπατήσει το group.To 1976 φτάνει επιτέλους η στιγμή της καθιέρωσης για τους Thin Lizzy με το κλασσικό Jailbreak  όπου συναντάνε την κορυφή για πρώτη φορά .Τα  κοφτερά riffs και τα δυναμικά solos των Robbo και Gorham σε συνδυασμό με την ποιητική διάθεση του Lynnot εκτοξεύουν στα ουράνια κομμάτια σαν τα Emerald, Warrior, Jailbreak, αλλά και το ίσως πιο αναγνωρίσιμο τραγούδι τους το The boys are back in town .
Το  τραίνο των Thin Lizzy έχει πάρει φόρα και δεν λέει να σταματήσει, το  Johny the fox (1976) τους καθιερώνει σαν μια μεγάλη μπάντα και πως αλλιώς θα μπορούσε να συμβεί αφού μιλάμε για έναν εμπνευσμένο δίσκο από την αρχή ως το τέλος του.O Phil και η παρέα του εδώ παραδίδουν μαθήματα για το πώς ακριβώς παίζετε το γνήσιο Hard Rock με κορυφαία παραδείγματα τα Johny, massacre αλλά και την  δεύτερη και πιο Heavy εκτέλεση του blues Dont belive a word.Το παράσημο για αυτή τη σπουδαία δουλειά ήταν η κυκλοφορία του πρώτου live album του συγκροτήματος με τίτλο Live and Dangerous αναγνωρισμένο ως ένας από τους καλύτερους ζωντανούς δίσκους στην ιστορία της Rock μουσικής.


Η τεράστια επιτυχία που ακολούθησε, φανέρωσε και τα πρώτα προβλήματα στις σχέσεις των μελών. Οι καταχρήσεις και οι διαφωνίες κυρίως ανάμεσα στους Lynnot και  Robertson  κατά την διάρκεια των ηχογραφήσεων για το Bad Reputation (1977) φάνηκε να επηρεάζει όλο το group.To Bad Reputation είναι ένα πολύ καλό  album με αρκετά ενδιαφέρουσες συνθέσεις όπως το ομώνυμο κομμάτι αλλά και το παιχνιδιάρικο Dancing in the moolight αλλά σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί με τις προηγούμενες δουλείες τους .
Το 1979 ο Gary Moore αναλαμβάνει για άλλη μια φορά να σώσει την κατάσταση και το Black Rose  κρατά  την σημαία των Thin Lizzy  ακόμα ψηλά .Τα Sarah και  Do anything you want to do δίνουν μια πιο εμπορική και Pop  αισθητική στον δίσκο, χωρίς όμως να λείπουν  και όλα εκείνα τα Heavy στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον ήχο των Lizzy σαν το Waiting for an alibi    αλλά και το εξομολογητικό Got to give it up όπου ακούμε τον Phill να τραγουδά για τις καταχρήσεις του με ένα απολογητικό ύφος σαν να γνώριζε τι θα ακολουθήσει.

SNOWY WHITE ERA

Στα τα τέλη της δεκαετίας του 70 ο Gary Moore εγκαταλείπει για άλλη μια φορά το πλοίο και αντικαταστάτης του είναι ο Snowy White για τα δυο επόμενα albums που ακολούθησαν. Ο White  μπορεί να είναι ένας σπουδαίος κιθαρίστας αλλά δεν κατάφερε ποτέ να ταιριάξει τα χνώτα του με τα αλήτικα χαρακτηριστικά των υπόλοιπων μελών .
Τα  CHINATOWN και RENEGADE είναι δυο πολύ καλοί δίσκοι με δυνατές και εμπνευσμένες συνθέσεις προσαρμοσμένες σε όσα πρόσταζε η εποχή δηλαδή ακόμη πιο βαρύ ήχο μιας και το N.W.O.B.H.M. μόλις γεννιόταν.Aπό τα δυο αυτά albums γεννήθηκαν σημαντικά κομμάτια όπως τα Killer on the loose ,Genocide ,Angel of death,αλλά τίποτα δεν έμοιαζε ίδιο με πριν.

BAD HABBITS

Αφού ο Lynnot ασχολήθηκε για λίγο με την πρώτη του προσωπική δουλεία με τίτλο SOLO IN SOHO αποφάσισε να δημιουργήσει ξανά κάτι σπουδαίο κάτω από το όνομα των Thin Lizzy .Το 1983 κυκλοφορεί το υπέροχο Thunder and Lightning με τον John Sykes (ex tygers of pan tag και whitesnake) να παίρνει τον έλεγχο στην κιθάρα αντί του White.Το Thunder είναι ένας καθαρά Heavy Metal δίσκος όπου φαίνεται πως η μπάντα συμβαδίζει άψογα με τις τάσεις της εποχής
.To κύκνειο άσμα των Thin Lizzy  όπως τελικά αποδείχτηκε καθώς τρία χρόνια αργότερα ακολουθείσαι ο θάνατος του Phil Lynnot περιέχει κομμάτια που καθηλώνουν κάθε οπαδό του σκληρού ήχου, τοποθετώντας τον δίσκο αυτό στο πάνθεον της Rock  μουσικής για πάντα .
Τα Cold sweatHeart attack , The sun goes down και το καταιγιστικό thunder and lightning μας αφήνουν μια γλυκόπικρη γεύση για το τι θα μπορούσε να είχε ακολουθήσει από τον Phil και την παρέα του αν τα πράγματα ήταν λίγο διαφορετικά, αν και o Phil έδειχνε να  γνωρίζει τι τον περίμενε όταν μας τραγουδούσε I’ve got to give it up that stuff στο Black Rose.


















Wild one won't you please come home
You've been away too long, will you
We need you home, we need you near
Come back wild one will you

How can we live without your love
You know that could kill you
How can we carry on
When you are gone my wild one

So you go your way wild one
I'll try and follow
And if you change your mind
I will be waiting here for you tomorrow







No comments:

Post a Comment