Με αφορμή την πρόσφατη εμφάνιση των θρυλικών THIN LIZZY στις 9 Νοέμβρη στο Gagarin και ένα χρόνο μετά την πρώτη τους εμφάνιση στην
χώρα μας, μια ανασκόπηση στην πλούσια καριέρα τους θα ήταν απαραίτητη
προκειμένου να θυμηθούμε ξανά πως
κατάφεραν να γίνουν ένα από τα σημαντικότερα ονόματα του σκληρού ήχου,
καταφέρνοντας να επηρεάσουν παράλληλα με την μουσική τους αμέτρητες μπάντες που
πίνουν σήμερα νερό στο όνομα τους.
Μπορεί η ηγετική μορφή και σήμα κατατεθέν της μπάντας Phil
Lynnot να μας τραγουδά από ψηλά χρόνια τώρα, αλλά οι εναπομείναντες από την
παλαιά φρουρά Scott Gorham και Brian Downey καταφέρνουν να κρατούν την φλόγα
του group αναμμένη παίζοντας ξανά κομμάτια που έχουν αγαπηθεί ιδιαίτερα και φαίνεται να έχουν λείψει
στο κοινό τους.
THE EARLY YEARS
Το ξεκίνημα για τους THIN LIZZY είχε πολλά σκαμπανεβάσματα προτού
καταφέρουν να εδραιωθούν για τα καλά στον παγκόσμιο χάρτη της Hard Rock
μουσικής σκηνής. Ο Phill Lynnot
στο μπάσο και στην φωνή, ο Brian Downey πίσω από τα τύμπανα και ο Eric Bell
στην κιθάρα θα αποτελέσουν την πρώτη σύνθεση του συγκροτήματος. Οι τρεις πρώτοι
δίσκοι ‘THIN LIZZY’
(1971), ‘SHADES OF A BLUE ORFANAGE’(1972)
και’ VAGABONTS OF THE WESTERN WORLD’(1973),
δεν θα καταφέρουν να σημειώσουν ιδιαίτερη επιτυχία κυρίως λόγο των Folk
χαρακτηριστικών που ήθελε να περάσει στην μπάντα ο Bell, με μεγάλη εξαίρεση
βεβαίως το Vagabonts που περιέχει το πασίγνωστο και
πολυδιασκευασμένο Ιρλανδικό ύμνο Whiskey in the jar. Η πρώιμη αυτή περίοδος
των Lizzy δεν έχει
καμία απολύτως σχέση με όσα είχε στο μυαλό του να κάνει ο Lynnot για να κατακτήσει την κορυφή, κάτι που είχε σαν
αποτέλεσμα τον διωγμό του Bell από την μπάντα το 1973 σε συνδυασμό και με τα
προβλήματα που είχε με το αλκοόλ.
ARE YOU
READY ? (ENTER GARY MOORE)
Η απόφαση του Lynnot να σκληρύνει κάπως τον ήχο
των Thin Lizzy είχε ως αποτέλεσμα
την επιστράτευση δυο νέων αλλά ιδιαίτερα ταλαντούχων μουσικών για να αναλάβουν
τις κιθάρες τον Brian Robertson και τοn Scott Gorham για το τέταρτο album της μπάντας Nightlife.O δίσκος αυτός δεν έτυχε τις
καλύτερες κριτικές από κοινό και κριτικούς με μόνο κομμάτι να ξεχωρίζει το Still in love with you όπου
έβαλε το χεράκι του ο καλός του φίλος Gary Moore.
THE GOLDEN AGE
Η χημεία της μπάντας δείχνει επιτέλους να έχει βρεθεί κάτι που φάνηκε και από την
τεράστια επιτυχία που ακολούθησε.Η αρχή
έγινε με το μέτριο Street Fighting (1975) οπού φάνηκε ο δρόμος πάνω στον οποίο θα περπατήσει το
group.To 1976 φτάνει
επιτέλους η στιγμή της καθιέρωσης για τους Thin Lizzy με το κλασσικό Jailbreak όπου συναντάνε
την κορυφή για πρώτη φορά .Τα κοφτερά
riffs και τα δυναμικά solos των Robbo και Gorham σε συνδυασμό με την ποιητική
διάθεση του Lynnot εκτοξεύουν στα ουράνια κομμάτια σαν τα Emerald, Warrior,
Jailbreak, αλλά και το ίσως πιο αναγνωρίσιμο τραγούδι τους το The boys are back
in town .
Το τραίνο των Thin Lizzy έχει πάρει φόρα και δεν
λέει να σταματήσει, το Johny the fox (1976)
τους καθιερώνει σαν μια μεγάλη μπάντα και πως αλλιώς θα μπορούσε να συμβεί αφού
μιλάμε για έναν εμπνευσμένο δίσκο από την αρχή ως το τέλος του.O Phil και η παρέα του εδώ
παραδίδουν μαθήματα για το πώς ακριβώς παίζετε το γνήσιο Hard Rock με κορυφαία
παραδείγματα τα Johny, massacre
αλλά και την δεύτερη και πιο Heavy εκτέλεση του blues Don’t belive a word.Το παράσημο για αυτή τη
σπουδαία δουλειά ήταν η κυκλοφορία του πρώτου live album του συγκροτήματος με
τίτλο Live and Dangerous αναγνωρισμένο ως ένας από τους καλύτερους ζωντανούς
δίσκους στην ιστορία της Rock μουσικής.
.jpg)
Το 1979 ο Gary Moore αναλαμβάνει για άλλη μια φορά να σώσει την κατάσταση και
το Black Rose κρατά την σημαία των Thin Lizzy ακόμα ψηλά .Τα Sarah και Do anything you want to do δίνουν μια πιο εμπορική
και Pop αισθητική στον δίσκο, χωρίς όμως να
λείπουν και όλα εκείνα τα Heavy στοιχεία
που χαρακτηρίζουν τον ήχο των Lizzy
σαν το Waiting for an alibi αλλά και το
εξομολογητικό Got to give it up
όπου ακούμε τον Phill
να τραγουδά για τις καταχρήσεις του με ένα απολογητικό ύφος σαν να γνώριζε τι
θα ακολουθήσει.
SNOWY
WHITE ERA
Στα τα τέλη της δεκαετίας του 70 ο Gary Moore εγκαταλείπει
για άλλη μια φορά το πλοίο και αντικαταστάτης του είναι ο Snowy White για
τα δυο επόμενα albums
που ακολούθησαν. Ο White μπορεί να είναι ένας σπουδαίος κιθαρίστας
αλλά δεν κατάφερε ποτέ να ταιριάξει τα χνώτα του με τα αλήτικα χαρακτηριστικά
των υπόλοιπων μελών .
Τα CHINATOWN και RENEGADE είναι δυο πολύ καλοί
δίσκοι με δυνατές και εμπνευσμένες συνθέσεις προσαρμοσμένες σε όσα πρόσταζε η εποχή
δηλαδή ακόμη πιο βαρύ ήχο μιας και το N.W.O.B.H.M. μόλις γεννιόταν.Aπό τα δυο αυτά albums γεννήθηκαν σημαντικά
κομμάτια όπως τα Killer on the loose ,Genocide ,Angel of death,αλλά
τίποτα δεν έμοιαζε ίδιο με πριν.
BAD HABBITS
.jpg)
.To κύκνειο άσμα των Thin Lizzy όπως τελικά αποδείχτηκε καθώς τρία χρόνια αργότερα ακολουθείσαι ο θάνατος του Phil Lynnot περιέχει κομμάτια που καθηλώνουν κάθε
οπαδό του σκληρού ήχου, τοποθετώντας τον δίσκο αυτό στο πάνθεον της Rock μουσικής για πάντα .
Τα Cold sweat, Heart attack , The sun goes down και το καταιγιστικό thunder and lightning μας
αφήνουν μια γλυκόπικρη γεύση για το τι θα μπορούσε να είχε ακολουθήσει από τον
Phil και την παρέα του αν τα πράγματα ήταν λίγο διαφορετικά, αν και o Phil έδειχνε
να γνωρίζει τι τον περίμενε όταν μας τραγουδούσε
I’ve got to give it up that stuff στο Black Rose.
Wild one won't you please come home
You've been away too long, will you
We need you home, we need you near
Come back wild one will you
How can we live without your love
You know that could kill you
How can we carry on
When you are gone my wild one
So you go your way wild one
I'll try and follow
And if you change your mind
I will be waiting here for you tomorrow
No comments:
Post a Comment